20 Nisan 2012 Cuma

Okudum


Ah, gel yaşlı Hayyam’la, ve bırak Akıllılar
Konuşsunlar; birşey bellidir ki Ömür uçar;
Birşey bellidir, ve Gerisi Yalan,
Bir zamanlar açmış olan Çiçek ölür herzaman.

                                                   Ömer Hayyam



Öylesine bir dünden sonra böylesine bir gün.

Hayat o kadarda adil değil bunu her geçen gün kanıtlıyor.The Economist adlı dergi , minik bir cep kitabı yayınlamıştı."Pocket World in Figures" adı altında.Kitapta ülkeler hakkında bazı gerçekler istatiksel olarak yazılmıştı.

Listede kimin ne kadar çok kahve içtiğinden tutun da kim ne kadar süre yemek yiyor gibi birçok istatiksel sonuçlar vardı.Ama bazı maddeler vardı ki hayatın adil olmadığını kanıtlar gibi.

* Afganistan'daki erkekler 43 yaşına kadar yaşamayı umut ediyorlar.Dünyadaki en az oran bu.


* En çok çocuk ölümü Afganistan'da.


* Japon kadınları 86 yıl yaşamayı umarken ne yazık ki Zimbabwe'de durum sadece bunun yarısı kadar 43 yıl.

Bunlar sadece bir üç tanesi.Dünya'nın geride kalan kısmının büyük bölümü bu sonuçları umursamıyor bile.



Türkiye , dünyadaki birçok ülkenin imrendiği bir ülkeymiş!Yazılan yazı bu yöndeydi.Ya ben Türkiye'de yaşamıyor ve olayları takip etmiyorum ya da yazan kişiler son derece iyi yalancılar ki bunu insanlara satıyorlar.

Biz hala , depremden korunamayan , gerekli sağlık hizmetlerini gerekli yerlerine ulaştıramayan , sadece parası olan vatandaşlarını düşünen , park yeri yüzünden birbirini vuran , kadınlara karşı nasıl davranılmasını bilmeyen ..... ve bunlar gibi yüzlerce kötü şeylerin ne yazık ki hala yaşandığı bir ülkeyiz! Ama bize imreniyorlarmış.Hadi canım sizde.

Amacım ülkemi kötülemek değil , önce çuvaldınızı kendine batırmak.

Onlarla Bilgeliğin Tohumlarını ektim,
Ve kendi elimle çalıştım onu büyütmek için:
Ve buydu bütün Hasat biçtiğim—
“Su gibi geldim, Rüzgâr gibi giderim.”

                                        Ömer Hayyam

Vesselam.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder