17 Nisan 2012 Salı

*Deniz Üstü Yelkenler

           


            2 ay 1 hafta 5 gündür , denizi göremememden dolayı psikolojik bunalıma girmek üzereyim.Bari nefsimi köreltmek için iki üç resim karıştırırken yolum yelkenli teknelere kadar geldi.
            Bizim nesilde yelkenli sevmeyen yoktur.Sebebi Yaşar'ın "Ah o gemide bende olsaydım ...." şeklindeki şarkısıdır.Hoş benim Karadenizli olmam ve çocukken babam ile balıkçı tekneleri ile açılıp balık tutmam etkilidir.Ben büyüdükçe o balıkçı teknesi de büyüdü.En son bıraktığımda ( Adastra'yı görünce oldu bu ) 42 metreydi.Tabi ben 100 çalışırsam anca onu alacak parayı çıkartırım.Çıkartamayabilirim de.
           Neyse Türkiye'nin en iyi yat dergilerinden olan "Yatch" 'ı alarak bile hayal kurması güzel bu işin.Hayal kurması beleş ( Türkiye'de bedava yapabileceğiniz sayılı işlerdendir ,neyse siyasi gönderme yapmayayım )
          Benim favorimse ne gereğinden fazla büyük yatlar ne de son sürat denizde giden motorlar.Gönlümde yatan çift direk yelkenli ( Gulet olabilir ).Genovasını açınca ben burdayım diyecek kadar da haşmetli bir yelkenli.
          Sonra bu yelkenliye binip 7 tane deniz görmek istiyorum.Neden 7 ? En ufak bir nedenimin olduğunu zannetmiyorum.Hatta o 7 denizin tamamını bile listeleyemedim.Seçim yapmak zor.Düz mantık gidersem ;
Akdeniz olacak , başka denizlere varabilemem için geçmem şart.Geçtikten sonra Atlas okyanusu var.Rotamı burada belirlemem lazım.Kuzeye gidip adı üstünde olan Kuzey denizine mi yoksa koca okyanusu aşıp Karayipler'e mi? Karayipler cazip duruyor.Burada da gene rota belirlemek gerekecek.Meksika Denizine mi yoksa Panama Kanalından Büyük okyanusa mı? Büyük okyanus tehlikeli ama Fiji'yi görme hayalim beni mecbur o rotaya sürükleyecek.Fiji'ye vardıktan sonra kuzeye Japon Denizine gideceğim kesin.Bu rotanın sonu mecburen Hint okyanusu - Kızıldeniz - Süveyş kanalı ile Akdeniz olur.7 deniz göreceğim diye dünyayı turlamış oldum bile.Sizce ben bunu dert eder miyim ?
        Hayat kısa , millet 16 yaşında Atlas okyanusunu geçip tarihe geçiyor , bende hayal kurarak günlerimi geçiriyorum.Harekete geçmem lazım ama bizim ülkede hayal gerçekleştirmek hayal olduğundan bende yerimde sayıyorum.Umarım bu hayalimde yanımda dostlar olur ve 7 deniz görürüz.
        Rüzgarınız bol olsun....


*Deniz Üstü Köpürür orijinal halidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder